Framtidens journalistik?

Jag blir så arg när jag läser texter publicerade i seriösa media som själva är allt annat än seriösa.

"Nördarnas revanch gör kulturen ofarlig" - Aftonbladet
"Kalla inte mig for din gumma' på Facebook" - Metro


Jag kan sitta en evighet och peka ut varenda fel i dessa debattartiklar. Men jag tror att en enda blick räcker gott och väl.

Är det såhär framtidens journalistik ska se ut? Okunniga antaganden och placerandes av folk i olika fack? Förutfattade meningar och anklagelser. Visst, debattartiklar ska innehålla åsikter, människor får ha åsikter, men en bra bas till dessa åsikter borde finnas.

Blev dessa texter publicerade för att människor som jag skulle reagera, länka till idiotismen och ge den fler sidvisningar, mer pengar?


Är jag körd?

Åsikter

Överför din visdom nedan:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mejl: (Publiceras ej!)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0